Howdy!
Ich wollte euch kurz mitnehmen auf die Reise bei unserer Arbeit an den Expeditionen, wobei ich euch nur Auszugsweise an dieser komplexen Aufgabe teilhaben lassen kann. Es war wirklich sehr viel, was es zu bedenken gab.
1. Prioritäten festlegen:
Wir haben eingeteilt, welche Expeditionen gut oder schlecht für XP oder Gold sind, und daraus eine Prioritätenliste erstellt.
2. Kurze Expeditionen bevorzugen:
Wir haben bedacht, dass es insgesamt besser ist, kürzere Expeditionen zu spielen. Das bedeutet, dass sich die Priorität leicht ändern darf, wenn wir die Wahl zwischen zwei ähnlich guten Expeditionsarten haben. Wir nehmen also keineswegs blind die kürzere Expedition.
3. Gezielter Bierkauf:
Danach kaufen wir die Biere einzeln, um die Effizienz zu maximieren.
4. Strategie bei XP-Fokus:
Wir wollen keine Punkterekorde brechen. Sobald klar ist, dass wir die 40 Punkte erreichen, gehen wir auf Kistensuche.
5. Expeditionsteile priorisieren:
Ab einem bestimmten Zeitpunkt kann eine Expedition nicht mehr abgeschlossen werden. Dann verlieren Expeditionsteile an Priorität.
6. Bounty-Management-System:
Wir haben ein komplexes Bounty-Management-System implementiert, um Extrapunkte zu kassieren, wenn es die Spielsituation erlaubt.
7. 10. Begegnung beachten:
Die spezielle Situation der 10. Begegnung ist bedacht. Dort geht es nur um Punkte und/oder die letzte Kiste, wenn ihr auf Gold spielt. Hier nimmt man z. B. keinen Schlüssel mehr mit.
8. Nebenstränge bei XP:
Wir haben ebenfalls Nebenstränge bedacht und priorisiert, wenn wir dadurch Punkte generieren können auf der Jagd nach Punkten.
9. Nebenstränge bei Gold:
Auf der Jagd nach Kisten und Gold haben wir wiederum versucht weniger Nebenstärnge zu erzeugen, damit die Schlüssel/Kisten Wahrscheinlichkeit so hoch wie möglich ist.
10. Statistik und Anpassungen:
Seit der Bot bei uns läuft, überwachen wir mit einer internen Statistik, ob sich eine negative Tendenz zeigt. So können wir bei Bedarf verfeinern und anpassen.
11. XP und Gold mixen:
Wir arbeiten bereits an einem Mix aus XP und Gold, damit man im Levelbereich zwischen ca. 500 und 632 immer noch schnell levelt, ohne auf das Extra-Gold zu verzichten.
12. Strategie-Feinschliff:
Vielleicht vertiefen wir unsere Strategie in Zukunft noch weiter und gehen noch stärker auf Ausnahmesituationen ein. Aber wir sind momentan zufrieden mit der Performance.
13. Bei über 40 verschiedenen Items und 3 Auswahlmöglichkeiten, hat man über 10.000 mögliche Kombinationen. Wir haben aber auch noch 10 Begegnungen, die sich gegenseitig beeinflussen. Es ist also komplizierter, als es auf den ersten Blick aussehen mag.
Fazit:
Meiner Meinung nach spielt der Bot insgesamt besser als ich persönlich als erfahrener und cleverer Spieler, wenn ich das über mich sagen darf, weil er gnadenlos an der Strategie festhält und sich nie verklickt. Trotzdem erreichen weder der Bot noch ich immer die 40 Punkte auf der Jagd nach XP. Auch zwei Kisten bei Gold-Expeditionen sind nicht garantiert. Die Expeditionen haben viel mit Glück zu tun – das können wir leider nicht ändern, aber wir haben unser Bestes versucht.
Expeditionen und die Herausforderungen dabei
Re: Expeditionen und die Herausforderungen dabei
Howdy!
I just wanted to give you a quick behind-the-scenes look at our work on the expeditions – although I can only share parts of this complex task with you. There was really a lot to consider.
1. Setting priorities:
We categorized which expeditions are good or bad for XP or gold and created a priority list from that.
2. Preferring shorter expeditions:
We found that, overall, it’s better to play shorter expeditions. This means priorities can shift slightly if we’re choosing between two similarly good types. We definitely don’t blindly pick the shorter one.
3. Targeted beer purchases:
We buy beers individually to maximize efficiency.
4. Strategy with XP focus:
We’re not trying to break score records. Once it's clear we’ll reach 40 points, we switch to chest hunting.
5. Prioritizing expedition pieces:
After a certain point, an expedition can no longer be completed. Then, expedition pieces lose priority.
6. Bounty management system:
We implemented a complex bounty management system to grab extra points when the game situation allows it.
7. 10th encounter awareness:
We’ve considered the special situation of the 10th encounter. It’s only about points and/or the final chest if you’re playing for gold. For example, you no longer bring a key here.
8. Side paths for XP:
We also factored in and prioritized side paths if they help generate points while XP hunting.
9. Side paths for gold:
When hunting for chests and gold, we tried to generate fewer side paths so the key/chest chance stays as high as possible.
10. Statistics and adjustments:
Since the bot has been running, we’ve been tracking internal stats to watch for negative trends. That way, we can refine and adjust if needed.
11. Mixing XP and gold:
We’re already working on a mixed approach for XP and gold, so players between around level 500 and 632 can still level up quickly without missing out on extra gold.
12. Strategy fine-tuning:
We might expand our strategy in the future and go deeper into special cases. But for now, we’re happy with the performance.
13. With over 40 different items and 3 choices, there are over 10,000 possible combinations. On top of that, we have 10 encounters that influence each other. So it’s more complex than it may seem at first glance.
Conclusion:
In my opinion, the bot plays better overall than I do personally – and I consider myself an experienced and clever player, if I may say so. That’s because the bot sticks to the strategy mercilessly and never misclicks. Still, neither the bot nor I always hit 40 points when chasing XP. Two chests in gold expeditions also aren’t guaranteed. There’s a lot of luck involved in expeditions – unfortunately, that’s something we can’t change, but we’ve done our best.
I just wanted to give you a quick behind-the-scenes look at our work on the expeditions – although I can only share parts of this complex task with you. There was really a lot to consider.
1. Setting priorities:
We categorized which expeditions are good or bad for XP or gold and created a priority list from that.
2. Preferring shorter expeditions:
We found that, overall, it’s better to play shorter expeditions. This means priorities can shift slightly if we’re choosing between two similarly good types. We definitely don’t blindly pick the shorter one.
3. Targeted beer purchases:
We buy beers individually to maximize efficiency.
4. Strategy with XP focus:
We’re not trying to break score records. Once it's clear we’ll reach 40 points, we switch to chest hunting.
5. Prioritizing expedition pieces:
After a certain point, an expedition can no longer be completed. Then, expedition pieces lose priority.
6. Bounty management system:
We implemented a complex bounty management system to grab extra points when the game situation allows it.
7. 10th encounter awareness:
We’ve considered the special situation of the 10th encounter. It’s only about points and/or the final chest if you’re playing for gold. For example, you no longer bring a key here.
8. Side paths for XP:
We also factored in and prioritized side paths if they help generate points while XP hunting.
9. Side paths for gold:
When hunting for chests and gold, we tried to generate fewer side paths so the key/chest chance stays as high as possible.
10. Statistics and adjustments:
Since the bot has been running, we’ve been tracking internal stats to watch for negative trends. That way, we can refine and adjust if needed.
11. Mixing XP and gold:
We’re already working on a mixed approach for XP and gold, so players between around level 500 and 632 can still level up quickly without missing out on extra gold.
12. Strategy fine-tuning:
We might expand our strategy in the future and go deeper into special cases. But for now, we’re happy with the performance.
13. With over 40 different items and 3 choices, there are over 10,000 possible combinations. On top of that, we have 10 encounters that influence each other. So it’s more complex than it may seem at first glance.
Conclusion:
In my opinion, the bot plays better overall than I do personally – and I consider myself an experienced and clever player, if I may say so. That’s because the bot sticks to the strategy mercilessly and never misclicks. Still, neither the bot nor I always hit 40 points when chasing XP. Two chests in gold expeditions also aren’t guaranteed. There’s a lot of luck involved in expeditions – unfortunately, that’s something we can’t change, but we’ve done our best.